header-008-izmir-ulasim

akt-korfez-002

Körfez hattının devri

Özelleştirme Yüksek Kurulu Üyesi olduğum dönemde İzmir’in gelecekte hakettiği entegre topu ulaşıma kavuşabilmesi için büyük önem taşıyan Türkiye Denizcilik İşletmeleri’ne ait İzmir körfez hattı taşıma hizmetlerinin İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne devri konusunda mümkün olan en yüksek desteği verdim.

akt-izban-001

İZBAN’ın özü, kuzey aksı

İZBAN’ın temelini oluşturan kuzey aksı (Aliağa Hattı) devir ve kamulaştırması ile ilgili önemli tıkanıkların aşılabilmesi için gereken desteği en iyi şekilde verdim. Böylece çalışmaları başlayan Aliağa hattı ile Cumaovası hattı birleşerek bugün gurur duyduğumuz İZBAN ortaya çıktı.

akt-metro-002

Metro’nun ilk günleri

İzmir Metrosu’nun açılabilmesi için tek koşul o dönemde yaşanan tıkanıklıkların aşılmasıydı. Gerekli kaynakların da sağlanabilmesini içeren bu süreçte özel çalışma süreci ile gereken en ileri desteği sağladım. Açılışta eksik kalan “engelli asansörleri”nin yapılmasını sağladım. 

akt-karayolu-001

Bornova-Turgutlu-Salihli

Yüksek Planlama Kurulu Üyesi olduğum dönemde ilerlemesi için ek kaynak gereken ve İzmir için çok önemli iki dış akstan biri olan Bornova – Turgutlu – Salihli karayolu inşaatı için gereken ek ödeneğin Karayolları Genel Müdürlüğü’ne aktarılmasını sağladım.